20120709- När man drömmer.

S har semester och det är skööönt.
Stina har börjat sova i sin egen säng igen och vi turas om att ta morgonansvaret.
Det betyder att varannan dag får jag sovmorgon.
 
UNDERBART!
 
I dag var det min tur att gå upp tidigt och det är rätt ok det med.
Nu när smulan sover i sin egen säng är jag mycket mer utvilad.
Tanken på att man får lite egentid när S vaknat från sin sovmorgon är inte så tokigt det heller.
 
I dag tyckte Stina att vi skulle upp och busa vid halv 7.
Det är mysig kvalitetstid vi har på morgonen, jag å Stina.
Brorsan sover några timmar till.
 
Morgonkaffet, morgonmyset, nyhetsmorgon är inte fy skam.
Efter en vaken timme är Stina lite trött igen och tar en powernapp.
Men bara en kvart eller så, för när Brorsan vaknar kan man inte ligga å sova.
Då väntar allt för många äventyr.
 
Men medans barnen, sambon, hunden sover en stund drömmer jag en smula.
 
 
Jag VILL ha.
Drömmer om alla fina kort jag skulle kunna ta.
Mmmmmm.
 
 
Fick en ny kamera av älskade S i födelsedagspresent men tyvärr fungerar den inte alls som förväntat.
Massa strul så den borde lämnas in.
 
Visst får jag en del fina kort.
Men det är en lååååång väg dit och jag missar massa vackra spontana ögonblick.
Det gör mej lite ledsen och fruktansvärt frustrerad.
 
Kanske en väldigt förtidig födelsedagspresent!? ^^
En dyr sådan.
 
 
Vår Hampeboy, på tal om presenter, har fått en fantastisk present från sin farmor, farfar och ena farbror.
Han är överlycklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0